CeRiTa PaSaL Cik KiTTy Yg SgT CoMeL

Monday, December 27, 2010

|
Assalamualaikum sume...heeeeeeee  :D
okep...arini aku nak citew pasal makhluk ALLAH paling comel kat dunia ni...
hmmm..kiranya aku ni pecinta kucing gak...sbb dowang mmg sgt2 comel..hohoho...
aku dulu masa umur dalam 13 tahun kot...(maybe arr da lupe umo bilew hohoho...)ada sekor kucing nama dia MeiMei..sekor kucing bewarna putih tpi ekor dia kontot...akakakakkakaka....
dulu masa aku tidur je mesti die sebok2 nyendeng kat aku sbb nak tido skali hohoho...
tp aku suka...lalalalalala.....peristiwa yg aku paling xley lupakan masa tu aku pon x cukup matang agi..so ada 1 hari tu....aku ambik die pastu masok dalam peti ais kat bahgian freezer akakakakaka..kejam x....pastu dalam 5 menet baru aku ambik die balik..hohoho..pastu masa da kuarkan MeiMei die pon kibas2 badan die(kibas2<--hentam je)sian MeiMei aku...tp die okep je..x ckp pape pon...akakakakkkakakakakkaaka...tapi x lama aku ngan die...pastu die hilangkan diri....aku pon sedey die da xde..lepas balik skolah aku cari la die petang2...hmm...x jumpa...tapi ada 1 hari tu lepas balik ngaji Al-QURAN...terserempak ngan sekor kucing warna putih sebijik cam MeiMei aku....die ngah cari makanan kat tempat sampah..pastu aku g kat kucing tu..aku tgok n muka die...wa sebijik cam MeiMei aku...pastu die meaw kat aku...aku da agak da mesti MeiMei aku...aku pon teros angkat die n peluk die pastu bawak balik...bulu die byk gugur...kalau sentuh sikit mesti gugur...hmmm tapi x lama pastu die da elok...n ada 1 hari tu kitowang balik kpg n bawak MeiMei skali...tapi masa nak balik tu tetibe MeiMei ilang...
da puas cari...tp x jumpa...so...sgt2 sedey la...itu la kali terakhir aku bela kucing yang Bernama MeiMei...




LEBIH KURANG CAMNI ARRR MEIMEI AKU DULU :D


                              






HOHOHO...STOP!!! BUKAN NI YANG AKU NAK CITEWKAN....




citew ni bermula  lepas.......


Dah lama aku x berkucing...n aku da lama sgt mengidam nak bela sekor kucing lepas kehilangan MeiMei...aku ada gak ckp kat mak aku...
AKU : mak kalau fendy nak bela kucing boley x?
MAK: kamu boley bela ke?ada masa x untuk kucing?
Aku  : ..............................................................(x tau nak ckp pe kat mak)


yela sbb bulan 1 ni aku nak g mintak keje kat 7E sementara tgu nak sambung stdy agi....
akakakakakakakakakakaka....


balik kat citew tadi..hohoho... ;))
esoknya....(sabtu) aku dok dalam bilik petang tu cam biasa on9...pastu kalau da penat on9 mesti laparkan...akakakakkaka...so aku turun arr kat bawah...g ambik nasi...hohoho..
pastu lepak kat depan tv...tgok citew katun kat astro ceria akakakakkaa...
pastu aku terdengar bunyi kucing...tp bunyi tu cam anak kucing...pastu aku tanya mak aku..
mak bunyi kucing sape tu?
mak ckp terjumpa kucing tu kat celah2 pasu bunga kat pokok bunga raya depan rumah..
so aku pe agi arr...tros g tgok..x basoh tgn pon agi..akakakakkakaka...
comel....kale itam tompok2 coklat....hmmm..tapi sian mak die xde..mesti mak die letak situ sbb nak selamatkan dari kucing2 jantan...pastu xpe arrr...biar dulu..mesti mak die datang ambik balik....hmmm...malam tu aku ambik segala macam kain kecik letak bagi alas kucing n selimut die sbb sejuk malam2 kat luar...nak bawak masok takot mak die datang cari...
so tengahari ahad lak aku bancuh die susu..tp susah nak bagi minom..pasal die x reti nak minom sendiri..(sbb die kecik agi)hakhakhak :)) so aku ambil sudu paling kecik n suap die..sian die...meaw meaw..die xmo minom pon...hmmm..nak wat camnekan...so malam tu aku wat benda yg sama die xmo minom gak..aku pakai kapas pon die xmo minum..yg die tau meaw...meaw..meaw...pgl mak die....sian aku tgok die...pastu malam tadi nak g 7E beli topup sbb lama da x topup akakakakakkaka...dalam perjalanan tu aku fikir..nak bagi nama apa ekk anak kucing tu....hmm..dalam fikiran aku chiko....so..aku putuskan nama chiko je la...hohoho..comel...hohoho...so pas aku balik 7E aku tegur anak kucing aku sblom masok rumah...hye chiko..hakhakhak :)) die da tido masa tu..akakaka...aku buka pintu pelan2 xmo bagi die sedar...hohoho...nyenyaknye die tido...
nak di jadikan citew kol 3 pagi ke 4 pagi aku x sure aku turun bawah jap..lapar..masak megi telo hohoho...time aku tgah masak megi tu..tetibe chiko membebel lagi kat luar...meaw..meaw..meaw...aku tgok dari tingkap..tempat chiko tu kat sblah pintu masok je..
aku tgok chiko macam tahan sejuk sgt2 tapi aku da selimutkan die ngan kain2 kecik aku....
sgt2 kesian tgok chiko...meaw meaw meaw menggigil....sekejap kiri sekejap kanan di pusing...
hmmmm...pastu dalam kesian sgt2 tu..aku pon berdoa...
YA ALLAH kasihankanlah chiko YA ALLAH permudahkanlah chiko bertemu dengan Ibunya kasihanilah chiko YA ALLAH amin......
tergegel gegel tgok badan chiko tahan sejuk....
hmm..pastu aku tros masokkan megi yg dah masak tadi kat dalam mangkuk n naik atas....
hmmm...masa ngah makan megi tu aku ada plan lepas aku bangon tido besok(hari ini) aku nak g PetShop nak beli botol susu n susu utk chiko.....
tapi hajat x sampai....MALAIKAT MAUT singgah kat umah aku pagi tadi....
mak kol aku call aku pukul 7 tadi...(dengar lagu dalam bilik x dgar sape2 pgl)
mak ckp anak kucing tu da mati n suruh aku tanam...aku dengar teros tekejot :-o wow....betul ke apa yg aku dgar ni...pastu aku tros turun bawah....aku tgok chiko da mati..tapi ade semut2 merah yg sgt bodoh lepak2 kat chiko....semut2 bodo tu da gigit2 mayat chiko...
aku pon tros g bawah pokok mempelam korek tanah...dalam gak la...selesa gak utk chiko aku...sedey o0o0o0o0o..pastu aku g ambik chiko..masa aku angkat tu..badan die x keras lagi..n rasa darah panas die lagi...macam baru je mati....masa aku angkat tu..kepala die lentok kat jari aku...waaaaaaaa..sedey o0o0o0o masa tu...pastu..aku pon masukkan chiko kat dalam tanah n kambus perlahan2...n aku naik balik kebilik pastu tros pasang lagu aku punya kamu-faizal tahir n tros tido....
hmmm...sayang sgt2..baru ingat nak bela sampai besar....tapi...maut da panggil die...n ALLAH pon lebey sayangkan dia...redha je....


n kat bawah ni ada sikit gambar2 Chiko masa dia tidur untuk selamanya pagi tadi :(






BERAKHIRLAH KISAH CHIKO DALAM HIDUP AKU...




                                        SEMOGA KAU BAHAGIA DI SANA




adios ~ ~


Assalamualaikum dan salam perpisahan buat chiko ~ ~









3 comments:

Puteri Katek said...

1st: takziah buat chiko...hukhukkk memang sedih la kisah chiko.....


2nd: kuku ni memang tak boleh bela kucing la....badi...wahahaha

3nd: ayat tak boleh blah!!wwahahahaa....dlm sedih2 pun awin nk tergelak...kakakakaka......nak nak yg highlight kuning tu...waakakakaka

kukuketulang said...

1.thanks awin gilew...

2.oi2..byk la badi..lempang kang akakakakakakakkakakaka...

3.ye la ayat budak2 baru nak naip...akakakakkakakakakakakakaka...

Afiefah Safieni said...

memei tu mesti lari sebab takut nanti kena letak dalam peti sejuk lagi..

kesianya chiko..mesti dia sejuk..cari kucing lain ja la..
xpon amik ja kucing dekat rumah saya .

RnR BloGGerS


JeJaK MaNuSiA CoMeL

~RnR KuKu~


ShoutMix chat widget

Followers

Tentang KuKu

My photo
nak lempang sorang2 ley x :|
Powered by Blogger.