SuPeRmAn MaLaYsiA

Sunday, December 26, 2010

|

Assalamualaikum

hohoho...macam yg aku cerita sebelum ni...tentang artis yg aku paling suka skali kat malaysia ni dari segi penampilan suara n macam-macam lagi arrr....
dia ni berbeza dengan artis-artis lain kat malaysia ni..entah arrr...aku rasa dia ni macam ada bawak 1 tenaga dalam diri aku ngan lagu-lagu dia.
lepas je die kuar dari dari rancangan realiti tv ni die terus BOOOOOOOOM!!! meletup hohoho..walaupun dia sekadar dapat no 2.
die ni dah bawak banyak perubahan di dalam dunia seni tanah air terutamanya dalam bidang seni..
banyak gak arrr award yg dia menang hohoho...
okep skarang ni aku nak kenal kan diri die kat korang...

bagi TEPUKAN yang paling gemuruh utk..................................................




                                       FAIZAL TAHIR





yeah...itu la dia...hohohoho...aku mmg gilew ngan style die n sore die..cara dia bawak lagu atas pentas..
idea2 die pon sgt2 besh utk persembahan....so...skarang aku letakkan biodata die k.....

Nama : Ahmad Faizal b. Mohamad Tahir

Nama Glemer : Faizal Tahir

Nama Timangan@Manja : Faizal

Tarikh Lahir : 26 Oktober 1978

Nama Isteri : Siti Raihanim Noran

Nama Anak : Ahmad Mikael Zidane dan Siti Raudah Nur Iman

Tinggi : 170 Cm

Berat : 65 Kg

Hobi : Bermain Alat Muzik,Menyanyi Dan mengumpul Robot2 apa tah akakakakkaka...

Personaliti : Aktif Dan Suka Berkawan

Album : ''The Best Of One In a Million-Top 3''
             ''Aku.Muzik.kamu
             ''Adrenalin

Achievements & Awards :

The SHOUT! Awards 2010
• Power Vocal Award

Anugerah Industri Muzik 17 (AIM 17)
• Best Rock Album - Adrenalin
• Best Album - Adrenalin

Anugerah Juara Lagu 24 (AJL 24)
• 2nd Runner-Up (Bencinta)

Pertandingan Lagu 1Malaysia Kita
• Champion: Malaysia Satu (Audi Mok / Nor Fatimah)

The SHOUT! Awards 2009
• Hot Guy Award

Anugerah Juara Lagu 23 (AJL 23)
• Best Performance (Sampai Syurga)
• Best Vocal (Sampai Syurga)
• Best Ballad (Sampai Syurga)

EH! Style Awards
• Top Performing Celebrity

Anugerah Industri Muzik 15 (AIM 15)
• Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Album - Lelaki
(Best Vocal Performance in an Album - Male)
• Artis Baru Terbaik (Best New Artist)
• Best Rock Album - Aku.Muzik.Kamu
• Best Album - Aku.Muzik.Kamu

Finalist for Anugerah Juara Lagu 2007
• Mahakarya Cinta (Audi Mok / Shah Shahshiri)
• Kasih Tercipta (Ajai / Shuhaimi Baba)

Anugerah Planet Muzik 2008
• Artis Baru Lelaki Terbaik
• Artis Lelaki Paling Popular

Anugerah ERA 2007
• Lagu Rock Pilihan - Mahakarya Cinta

One In A Million (2006)
• Runner-Up





                                     
                                    sakit2 bertongkat pon die masih lagi kuat untuk buat persembahan.
                                                ni la energy superman die yg aku suka hohoho...


                                                                 
pssstttt...;)) ni ade video masa die final kat ajl24 :D






ADIOS ~ ~


Assalamualaikum dan Salam Superman hohoho... :D 





5 comments:

aNnE said...

bravo2..haha

putERi-kAtEk said...

mmg gila betol kuku ni dgn peja taher....wahahahaa

kukuketulang said...

anne akakakakakkakakakkakakakak...
tq2...

awin mmg da gilew pon..hohohoho...
faizal tahir \m/
rock!!!

nurul said...

same la..sye pon gile faizal tahir..:)

kukuketulang said...

good...ada geng...hohoho...

RnR BloGGerS


JeJaK MaNuSiA CoMeL

~RnR KuKu~


ShoutMix chat widget

Followers

Tentang KuKu

My photo
nak lempang sorang2 ley x :|
Powered by Blogger.